Nowe modele PKP w H0 i N !!!

Kategoria: Modele



wiygn
Wto Maj 11, 2004 10:50 pm
Powiem sczerze - jestem w szoku lekkim...
Pozytywnie oczywiście

Jakiś czas temu naskrobałem do Fleischmanna list:
Greeting form Poland!

Polish railway modellers suffer from lack of polish models, especially in N gauge.
Maybe it is a good time to release some models as we joined EU?

I know, that polish market is not the biggest one - that's true.
I understand that making completelly new model from scratch is pure fantasy but there are many freight and passenger waggons in your offer that should only be repainted!

In my opinion, the best idea is to produce some cars that are half german and half polish: coaches from Berlin-Warszawa Expres, tank cars leased from polish company DEC to KEG, EVA... one car and two target markets!

All the best!



Byłem praktycznie pewien, iż zostanę zignorowany (delikatnie sprawę ujmując).

Przed chwilą odebrałem maila następującej treści:
Dear Mr. Zaleski,

thank you very much for your e.mail and ideas.

We will be on the modeltrain-exhibition in Lodz on 29/30 of May.

We will present there 2 locomotives, 1 set passenger cars and also
3 types of goods-wagons.

Some information you will find of the homepage of our polish distributor

http://www.mdrdirect.pl

Best regards

GEBR. FLEISCHMANN GMBH & CO. KG

Gerhard Scholz



Zaczynam zbierać pieniążki
Na to: http://www.zen15955.zen.co.uk/trade/pkp.htm

Niejako przy okazji wyjaśniło się, kto jest dystrybutorem Fleischmanna w Polsce.
Piottr
Wto Maj 11, 2004 11:01 pm
Szkoda że z Tilligiem tak się nie da
Ciekawe jak ten Tp4 ma tabliczki??
Bernard Sobczyk
Wto Maj 11, 2004 11:10 pm
Te wagony towarowe PKP budowy amerykańskiej, sa poprostu rewelacyjne!
MG43
Wto Maj 11, 2004 11:15 pm
O k..kurczak BR38 w polskim malowaniu
Jak mnie ktoś nie kopnie to nie uwierzę
Bernard Sobczyk
Wto Maj 11, 2004 11:21 pm
O k..kurczak BR38 w polskim malowaniu



On ma tylko polskie tabliczki, nic więcej. Nawet obręcze nie są białe. Reszta jak w DRG.

pozdrawiam
mikser
Sro Maj 12, 2004 12:35 am
Ale ceny to mają zaporowe... Mimo wszsytko również zbieram kasę
oelka
Sro Maj 12, 2004 1:14 am
Szkoda że z Tilligiem tak się nie da



Co sie nie da z Tilligiem? Narazie naciesz sie wagonami w malowaniu PKP, a to raczej to nie musi byc koniec.

Krzysztof
OLF
Sro Maj 12, 2004 1:27 am
Ale ceny to mają zaporowe...


Wiadomo konkretnie??

Czy ktoś zna historię tych wagonów towarowych w oryginale?? Lub wie gdzie grzebac??
shgg
Sro Maj 12, 2004 3:15 am
Zwróciłem uwagę, że numery produktów, podawane przez tego dystrubutora są już obsadzone przez modele niemieckich wersji. Sprawdźcie sami na stronie Fleischmanna. Wygląda więc na to, że będą to modele nieoficjalne, czyli po prostu amatorskie przemalowanki.
OLF
Sro Maj 12, 2004 9:41 am
Aż tak źle to nie będzie-Fleiscmann dla modeli specjalnych ma 6 cyfrowe oznaczenie, stąd XX przed numerem (http://www.fleischmann.de/deutsch/ho/index.html, zakładka sonderserien). Wtedy 4 cyfrowa końcówka nie ma znaczenia. Gdyby była to seria ogólnie dostępna to powinno być to 84 xxxx, ale w tym przypadku nie będę zgadywał.
gekom
Sro Maj 12, 2004 9:59 am
Powiem sczerze - jestem w szoku lekkim...
Pozytywnie oczywiście

Jakiś czas temu naskrobałem do Fleischmanna list:

Greeting form Poland!

Polish railway modellers suffer from lack of polish models, especially in N gauge.
Maybe it is a good time to release some models as we joined EU?

I know, that polish market is not the biggest one - that's true.
I understand that making completelly new model from scratch is pure fantasy but there are many freight and passenger waggons in your offer that should only be repainted!

In my opinion, the best idea is to produce some cars that are half german and half polish: coaches from Berlin-Warszawa Expres, tank cars leased from polish company DEC to KEG, EVA... one car and two target markets!

All the best!



Byłem praktycznie pewien, iż zostanę zignorowany (delikatnie sprawę ujmując).

Przed chwilą odebrałem maila następującej treści:
Dear Mr. Zaleski,

thank you very much for your e.mail and ideas.

We will be on the modeltrain-exhibition in Lodz on 29/30 of May.

We will present there 2 locomotives, 1 set passenger cars and also
3 types of goods-wagons.

Some information you will find of the homepage of our polish distributor

http://www.mdrdirect.pl

Best regards

GEBR. FLEISCHMANN GMBH & CO. KG

Gerhard Scholz



Zaczynam zbierać pieniążki
Na to: http://www.zen15955.zen.co.uk/trade/pkp.htm

Niejako przy okazji wyjaśniło się, kto jest dystrybutorem Fleischmanna w Polsce.

Dear Mr. Marcin Zaleski,
Zmieniles Pan bieg histori , i czekamy teraz na szybki przebieg przeistoczen z tego czego jeszcze nie bylo , na to na co bedzie trzeba troche poczekac. Owszem ,pieniazki nalezy juz teraz zbierac , zawsze jest cos do kupienia a w ostatecznosci mozna je uplynnic w smaku dobrego polskiego piwienka.
shgg
Sro Maj 12, 2004 1:11 pm
Aż tak źle to nie będzie-Fleiscmann dla modeli specjalnych ma 6 cyfrowe oznaczenie, stąd XX przed numerem. Wtedy 4 cyfrowa końcówka nie ma znaczenia.


Aha! No to mnie pocieszyłeś. Dzięki! :)
OLF
Sro Maj 12, 2004 1:42 pm
Po wizycie w Galerii Italiana (sklep mdrdirect) niestety niewiele się dowiedziałem:
-oficjalna premiera 29 maja w Łodzi (choć może dotrą wcześniej-będę molestował)
-cena nieznana (jednak ceny na stronie firmy w PLN nie napawają optymizmem-na moje oko ceny niemieckie + 30% )
-szczegóły malowania nieznane.
Jedyne co posiadają to komputerowy projekt oferty-2 strony pdf, z których wycięli zdjęcia jeżdzące przez stronę http://www.zen15955.zen.co.uk/trade/pkp.htm

Taki to dystrybutor...
Ja na ich miejscu też bym się nie ujawniał
hugwa
Sro Maj 12, 2004 3:47 pm
zobaczymy co z tego urośnie. póki co - taniej chyba w sieci kupić (swego czasu gdzieś widziałem modele w ence z polskimi oznaczeniami - chyba w ETS).
zbiglonger
Sro Maj 12, 2004 7:04 pm
Witajcie!!!Drodzy Państwo,nie chcę się wymądrzać ale na moje to powinno być po kolei:kryty-KKu,węglarka-WWu,platforma-PPu 321.Może jestem w błędzie???Źródło-Charakterystyka wagonów towarowych etc.Poznań 1960.Pozdrawiam
Bernard Sobczyk
Sro Maj 12, 2004 7:38 pm
Wg tego co piszą na stronie dystrybutora są to: platforma PPss, kryty KKss, węglarka WWss.

Cena modelu platformy 4os. w malowaniu DR budowy US podawana na tej stronie to 155zł.

pozdrawiam
OLF
Sro Maj 12, 2004 8:22 pm

powinno być po kolei:kryty-KKu,węglarka-WWu,platforma-PPu 321.



No niekoniecznie...
Według załącznika nr 3 (wyciąg z przepisów o gospodarce wagonami towarowemi (G.W.T.) Nr.R.2) do instrukcji dla drużyn manewrowych R 34 z 1934 http://covalus.kolej.szczecin.pl/zal3.html

"ss" oznacza:

Na wagonach rodzajów KK i WW oznacza, że wagon posiada ładowność ponad 30 tonn.

Na wagonach rodzaju PP, oznacza wagon z żelaznemi kłonicami do przewozu szyn o ładowności powyżej 30 tonn.

Należałoby jednak założyć iż jest to malowanie II epoki (oby ), szczególnie że jest na nich orzełek.

Poza tym jest w tym przypadku problem z PPss-o ile instrukcja wymienia:
KKss Wagony 4 i więcej osiowe o ładowności większej niż 30 tonn numery 260 000 - 270 000
WWss Wagony 4-osiowe o ładowności ponad 30 tonn bez urzadzeń do automatycznego wyładowywania numery 455 001-460 000

To o zbliżonym synmbolu jest tylko PPkss: Wagony 4 i więcej osiowe o ładowności powyżej 30 tonn ,z kłonicami żelaznemi do przewozu szyn numery 699 001 700 000

"ss" jak już wspomniałem, wagonach rodzaju PP oznacza wagon z żelaznemi kłonicami do przewozu szyn o ładowności powyżej 30 tonn.
"k" Na wagonach rodzaju W i P, oznacza, że wagon posiada kłonice lub gniazda do zakładania kłonic prowizorycznych

Więc wyglądać to powinno jak platforma, zaś na zdjęciu jest to ewidentny wagon niskoburtowy. To jednak jest w zgodzie z oznaczeniami powojennymi, gdzie PP to wagony-platformy bez ścian lub ze ścianami o wysokości do 500 mm. Tyle że "ss" zostało zastąpione przez "u"... (Charakterystyki... s.75 i 77)

Pytanie od kiedy te oznaczenia były stosowane-podejrzewam ze po wojnie przez jakiś czas wszystko było jeszcze status quo (może ma ktoś instrukcje z tamtego czasu),
Ewentualnie producent coś delikatnie spartolił.

BTW: czy znane są zdjęcia wagonów P.K.P. sprzed wojny??
OLF
Czw Maj 13, 2004 7:25 am
Cena modelu platformy 4os. w malowaniu DR budowy US podawana na tej stronie to 155zł.



No to moja spiskowa teoria niestety się sprawdza
Ceny tego modelu (nr kat. 8735) wynoszą
http://www.lokshop.de/ 19,87€
http://www.modellbahn-kramm.com 23,90€
http://www.modellbahnecke.de/fleischmannn.htm 23,80€

Oby więc nie było tak jak jest napisane na stronie mdrdirect:
The items shown above are exclusive to Poland only, and can only be ordered from authorised Polish Fleischmann Retailers

Bernard Sobczyk
Czw Maj 13, 2004 9:57 am
Coś sobie przypominam, że chyba wagon kryty tego typu znajduje sie w Kościerzynie i stoi za płotem obok dwóch SN61.

pozdrawiam
Maurycy
Czw Maj 13, 2004 7:06 pm
Dokładniej po drugiej stronie stacji, jest to wagon uratoway z Gdyni  Stoczni-Grabówka
zbiglonger
Czw Maj 13, 2004 8:55 pm
Witam!!Dawno nie byłem w Kościerzynie ale z tego co pamiętam to USA jest reprezentowane przez 4 kryte 4 oś.,cysternę 4 oś.,platformę 4 oś.,kryty 2 oś.,cysternę 4 oś.,i wózek od tendra Ty 246.Jeśli wagony Fleisza są w malowaniu ep.2 to ja nie kupuję! za taką cenę.Kupię sobie z doskoku w epoce 3 D.R. i przemaluję na P.K.P. oczywiście jako KKu, WWu i PPu 321.Ale to moja osobista refleksja.Pozdrawiam!!
wiygn
Pią Maj 14, 2004 10:20 am
może dotrą wcześniej-będę molestował


Molestuj
A jeśli odniesie to jakiś skutek to daj znać na Forum
wiygn
Pią Maj 14, 2004 10:31 am
Należałoby jednak założyć iż jest to malowanie II epoki


Taki być powinno zgodnie z prawdą historyczną. Oto skan z katalogu Fleischmanna - skala N na rok 2001/2002:
http://www.kolej.martel.p...chmannN2001.jpg
Najważniejsza jest druga część przedostatniego zdania: po II Wojnie Światowej wagony należące uprzednio do PKP nie zostały zwrócone!
Bernard Sobczyk
Pią Maj 14, 2004 10:52 am
[quote="wiygn]Najważniejsza jest druga część przedostatniego zdania: po II Wojnie Światowej wagony należące uprzednio do PKP nie zostały zwrócone![/quote]

Jest to prawda, ale nie do końca. DRG nie przejęło wszystkich wagonów polskich tego typu. Taki sam wagon znajduje się w Kościerzynie i stoi pod zasiekiem węglowym. Również wagon kryty 4os jest w Kościerzynie (brakuje nam jeszcze węglarki ). To świadczy, że były eksploatowane po wojnie.

pozdrawiam
Tomasz Czapik
Pią Maj 14, 2004 3:23 pm
Odn. wiygn
Amerykańskich wagonów PKP "A" [jak i innych] nie zwróciło DB, natomiast DR pewnie tak [natomiast ne zwracało pewnie Francji]. Przy czym oczywiście Niemcy nie byli w stanie ewakułować 100% polskiego taboru przed nadchodzącą armią radziecką, a na pewno jakąś część rewindykowano. Np. wydaje mi się, że amerykańskich wagonów krytych było po IIwś znacznie więcej niż przed. Źródła podają, że PKP "A" miało ich niecałą setkę [59 czy 69?], a przecież ile ich jest jeszcze teraz w skansenach, ile w przemyśle, jak by zliczyć to wyjdzie, że żadnego nie straciliśmy.
No cóż jeśli mają oznaczenie PKP "A" to przy domyślnej cenie też się zastanowię, aczkolwiek z takim oznaczenie pasują jeszcze do lat 1944-1950 [czyli donerbusów i boczniaków DT], kiedy to PKP "B" używało jeszcze wzorów znakowania taboru z PKP "A"-jedyna różnica to był brak korony.
Tomasz Czapik
wiygn
Wto Maj 18, 2004 11:57 am
Wcześniej mi umknęło:
http://www.zen15955.zen.co.uk/trade/z1/pkp.pdf
http://www.zen15955.zen.co.uk/trade/z1/fllet.pdf
Tomasz Czapik
Wto Maj 18, 2004 12:33 pm
odp. Bernard
Bernard przecież węglarkę macie pod samym nosem. Zarówno w "Świecie Kolei" jak i "KMiD" [z początku zeszłego roku] były informacje o zabytkach na terenie stoczni [czy portu-sorry piszę ad hoc]. Dokładniej o 4-os. węglarce amerykańskiej, 2-os [Kds - długi] austriackim [a jeszcze dokładniej k.k.St.B, produkcji Staudinger czyli obecnej Studenki] wagonie krytym z początku XX w. i jak jak dla mnie super rarytasie 4-os KKs polskiej budowy z lat 30-tych. Jak dla mnie jest to taki rarytas w zakresie wagonów towarowych, że przekładając go na lokomotywy mozna porównać z Pm36, Pu29. Była to bowiem pewnie dość krótka seria wagonów do jazdy z dużą prędkością, co prawda wzorowana na rozwiązaniu DRG.
Szerzej dostępne zdjęcie jest też w monografii poznańskiej DOKP.
Tomasz Czapik
Bernard Sobczyk
Wto Maj 18, 2004 3:37 pm
Masz całkowitą rację. Problem jest niestety z zapewnieniem w Kościerzynie tym eksponatom odpowiedniej opieki. Skansen pęka w szwach, a dla eksponatów stojących za płotem nikt bezpieczeństwa nie gwarantuje. Niestety, wagony ze stoczni, gdyby zostały przetransportowane do Kościerzyny, trafiłyby "za płot".
Ryflak,który został postawiony na drugi koniec stacji, został całkowicie zdemolowany. Wszystkie wagony budowy US, oprócz cysterny stoją również za płotem.

PS. Coś sobie przypominam, że na PMK pisali nie tak dawno temu, że został pocięty jakiś wagon w Gdyni, na terenie portu. Czy ktoś ma jakieś bliższe informacje na ten temat??

pozdrawiam
wiygn
Wto Maj 18, 2004 3:47 pm
wagony budowy US, oprócz cysterny


Mógłbys mnie skierować do zdjęcia takowej?
Bernard Sobczyk
Wto Maj 18, 2004 4:18 pm
Niestety nie mam skanera, więc nie uda mi się zamieścić zdjęcia cysterny na forum. Może ktoś z forumowiczów posiada to zdjęcie w formie elektronicznej??
Tomasz Czapik
Wto Maj 18, 2004 4:32 pm
No wiem co okoliczna ludność potrafi zrobić z wagonami za płotem. W Kościerzynie byłem w zeszłym roku i trochę rozmawiałem z pracownikami. Lista tego co brakuje była długa.
Stwierdzili, że jak dobrze pójdzie to dodatkowy teren będzie ogrodzony. Czyli do tej pory dobrze nie poszło. Niby głupia siatka ale to też jest wydatek rzędu czegoś tam zer. Część wagonów jest po drugiej stronie na jakimś ogrodzonym terenie chyba po warsztatach, tylko, że ten teren jest w ogólenie nie strzeżony. Samo przeniesienie siatki z tamtąd na drugą stronę tez wymaga pewnie niezłych korowodów.
Ryflak raz, SN to chyba dwa, duże trzy to dwa osobowe [na oko sprzed I wś] równiótko zdemolowane stojące przy samym końcu torów wyjazdowych z likomotywownii, tak daleko, że nawet zastanawiajace czy są w ogóle na stanie skansenu, itd, itd jeśli chodzi o różne ciekawe wagony.
Tu jeszcze podkreślę tylko polską węglarkę CIIa, krótki kryty też chyba k.k.St.B. i dziwny bagażowy wyglądający na opancerzony.
Tomasz Czapik
OLF
Wto Maj 18, 2004 4:35 pm



Oto moja korespondencja z "przedstawicielem"

Niestety nie moge Panu wysłac prospektu Fleischmann PKP. Plik i prospekt dostepny bedzie dopiero po targach modelarskich w Lodzi. Serdecznie zapraszam.

Mateusz Winnik
----- Original Message -----
From: <Bw_Rosenthal>
To: mdrdirect@neostrada.pl
Sent: Wednesday, May 12, 2004 1:48 PM
Subject: Prospekt modeli Fleischmann PKP

Dzień dobry!!
Czy mógłbym otrzymać prospekt modeli PKP firmy Fleischmann w postaci elektronicznej??
Dziękuję, pozdrawiam

Dominik



A 2 dni wcześniej wszystko już leżało na www ...

Nie komentuję przyjaznego podejścia do potencjalnego klienta (nie wspominam o braku jakiechkolwiek informacji na temat tych modeli u "dystrybutora")

I jeszcze jeden cytat-z fllet.pdf:

Razem z firmą Pullman Products - Polska sp z o.o. z Wroclawia naszych przedstawicieli na Polskę, którzy są w trakcie
rozbudowywania rynku modelarskiego w Polsce, chcielibyśmy przedstawić Państwu naszą bogatą ofertę, z nadzieją na
przyszłą owocną wspópracę.



Rozbudowa przez brak informacji o byciu przedstawicielem i zawyżanie cen-życzę powodzenia w interesach
Bernard Sobczyk
Wto Maj 18, 2004 4:47 pm
"No wiem co okoliczna ludność potrafi zrobić z wagonami za płotem. "

Modrak był już parę razy w grafitti od kół do dachu.

"Stwierdzili, że jak dobrze pójdzie to dodatkowy teren będzie ogrodzony. "

Ten płot miał byc zrobiony "sto lat temu". Do dzisiaj nie zrobiono nic.

"Część wagonów jest po drugiej stronie na jakimś ogrodzonym terenie chyba po warsztatach, tylko, że ten teren jest w ogólenie nie strzeżony."

Tam rozwalili ryflaka

te wagony z końca stacji: 2os i 4os wyglądający jak eilzug A4ue.

"Tu jeszcze podkreślę tylko polską węglarkę CIIa, krótki kryty też chyba k.k.St.B. i dziwny bagażowy wyglądający na opancerzony."

Te stoją na szczęście w miarę "na widoku"
wiygn
Sob Maj 29, 2004 11:30 pm
Czego dowiedziałem się w Łodzi:
cena parowozu w N będzie wynosić około 700zł;
tabor dostępny będzie w sprzedaży w listopadzie;
wystawione egzemplarze to prototypy i w wersji finalnej pojawią się poprawki dotyczące napisów eksploatacyjnych i oznakowania.
Maurycy
Sob Maj 29, 2004 11:39 pm
Czego dowiedziałem się w Łodzi:
cena parowozu w N będzie wynosić około 700zł;
tabor dostępny będzie w sprzedaży w listopadzie;
wystawione egzemplarze to prototypy i w wersji finalnej pojawią się poprawki dotyczące napisów eksploatacyjnych i oznakowania.


....a także parowozy będą zupełnie inne bo te to są atrapy(przacowali nad nimi narazie 3 tygodnie)
Cena parowozów w H0 1200 i 1100zł
wagonów amerykańskich 123zł, 111zł itp
Bci 130zł-150zł

Niebawem będą fotki z łodzi


Podobne tematy: